Efter operationen, dag 3 og 4

Fredag var en nedtursdag.

Jeg fik fjernet smertepumpen fra morgenen af, og det kunne godt mærkes i ryggen. Jeg havde for første gang meget ondt, og var virkelig træt af det hele. Sygeplejerskerne gav mig smertestillende et par gange om dagen, men smerterne gik aldrig helt væk.
Det føltes meget mærkeligt når de hiver slangerne ud. Jeg kan ikke engang forklare hvordan det føles, men det skal man lige være klar på.
Jeg var i dårligt humør, og sov egentligt bare det meste af dagen. Fysioterapeuten tog mig kun op en gang, fordi hun kunne godt mærke på mig, at det ikke var en god dag.

Så fik jeg vasket hår med sådan noget tørshampoo, men det føltes ligesom normal shampoo. En sygeplejerske puttede det i mit hår, og så skulle det bare lufttørre. Mit hår var ikke lige så fedtet bagefter, men nu havde det bare en mærkelig konsistens.


Dagen blev reddet da min veninde Nanna kom på besøg. Det var så dejligt at se hende igen! Vi fik snakket og hygget, det var så rart at tænke på noget andet end min ryg.


Efter aftensmaden sov jeg til der kom Vild Med Dans, det så mig og mor sammen og det var hyggeligt. Jeg sov også tungt hele natten.

I dag, lørdag har været meget bedre.

Morgenen startede dog ikke så godt. Jeg prøvede at komme op og sidde, mens jeg spiste morgenmad. Ret hurtigt sortnede det for mine øjne, og jeg følte også jeg skulle kaste op.

Så skulle jeg have fjernet mit kateter. Jeg var meget bange for at det ville gøre ondt, og fik et break down. Det sved da hun tog det ud, men det var ikke lige så slemt som jeg troede, men rart var det altså ikke.

Så fra nu af når jeg skal tisse, skal jeg altså ud og op af sengen. Jeg har været oppe og tisse to gange i dag, den ene gang på sådan en toiletstol de kørte ind, og anden gang helt ude på et rigtigt toilet.


Det eneste minus der er ved i dag, er at min mave stadig er gået helt i stå. Jeg har ikke været ordentligt på toilet  (som i lavet bummelum), siden før min operation, dvs. i mandags. Jeg får piller for at holde maven i gang, men det er en meget ubehagelig fornemmelse at have i maven.

Min papfar og lillesøster kom på besøg i dag, det var godt at se dem igen.

Dagens bonusinfo:
Jeg fik akut kvalme af lugten af brun sovs og kartofler, allerede da madvognen blev kørt forbi ude på gangen her til aften. Min mor gik ned for at hente aftensmad til hende og mig, og da hun kom ind ad døren til stuen med en bakke i hånden og glad sagde 'der er pasta og kødsauce til dig', der troede jeg seriøst at jeg skulle kaste op. Det vendte sig i mig og jeg fik i stedet yoghurt til aftensmad. Min mor måtte sætte sig ud i opholdsstuen med sin karbonade med brun sovs og kartofler, den var ikke velkommen her på min stue :)
Kvalmen gik hurtigt væk, og bagefter kom jeg til at grine af det.

Kommentarer