Efter operationen, dag 5

I dag er det gået godt fremad.

Jeg var i bad i morges. En af sygeplejerskerne hjalp mig derud med et gangstativ, der kan køres op i højden. Så blev jeg sat på en badebænk, og så hjalp hun mig med at vaske mit hår. I starten af indlæggelsen tænkte jeg, det var pinligt når sygeplejerskerne skulle se min krop, men det tænker jeg slet ikke over mere. Som de selv siger, så er det deres job, og de gør det hver dag. Jeg var bare lykkelig for at komme ordentligt i bad, da der var gået seks dage, hvor jeg kun var blevet vasket (truckerbad).

Da jeg var færdig med badet fik jeg mit eget undertøj og nattøj på. Når man har hospitalstøj på, kommer man hurtigt til at føle sig, og se - syg ud. Så det var rigtig dejligt at komme over i mit eget tøj.

Så kom min far på besøg, det var rigtig hyggeligt at se ham igen. Han kunne godt se, der var sket meget bare på de to dage, han ikke havde set mig. Jeg fik også besøg af en af min mors veninder Lisbeth og hendes datter Laura, det er altid dejligt med besøg.

Jeg er generelt stadig meget træt, og fik også taget en ordentlig lur midt på dagen.

Lige siden i går har jeg tænkt på pommes frites fra McDonalds, men da min mor ikke har en bil herovre, kunne det ikke rigtig lade sig gøre. Derfor var det heldigt at min far var kørt herover. Så han suste ud og købte pommes frites til mig. Det var SÅ rart at få noget med salt, og de smagte endnu bedre end jeg havde drømt om. Maden her på sygehuset er ikke dårligt, overhovedet. Det er faktisk bedre end jeg regnede med, men det er ret tung mad man får, det meste af det med kartofler og brun sovs. Derfor var fritter lige det jeg trængte til.



Min appetit har ikke været så god de seneste par dage, men i dag har jeg spist mere end jeg gjorde i går. Så det går også i den rigtige retning.

Som jeg skrev i mit sidste indlæg, så var der ikke kommet gang i maven igen. Men nu er der breaking news fra stue 2, fordi det er der nu!! Utroligt så glad man kan blive for sådan nogle ting. 

Så egentligt går alting bare fremad nu, og nu ser jeg frem til at kunne komme hjem igen.

Ting, jeg har gjort i dag, som jeg ikke kunne i går:

Kommer selv op at sidde på kanten af sengen uden hjælp
Rejser mig fra sengen uden støtte
Var i bad
Sætter mig og rejser mig fra toilettet uden hjælp
Kommer ned at sidde og ligge uden hjælp
Kan gå få skridt uden at holde ved noget

Vildt at jeg kan så meget kun fem dage efter operationen. 







Kommentarer