Indlæggelsesdagen, tidlig morgen

5.30 står der på uret nu. Jeg sidder i vores køkken med en kop kaffe. Har været vågen længe.
Det er i dag Frederikke skal indlægges på OUH, og i morgen hun skal opereres. 
Min orlov starter i dag. 

Vi er klar. Frederikke pakkede i aftes sin taske, og vi gik begge rundt med en sær følelse af at skulle på weekendtur eller sådan noget, fordi man jo - bortset fra tøj i hendes tilfælde - pakker nogenlunde de samme ting til en weekendtur, som til et hospitalsophold: Toilettaske, læsestof, computer, iPad osv. 

Min taske bliver pakket her til morgen. Jeg orkede det ikke i aftes, for hvor Frederikke kun skal koncentrere sig om det, hun selv skal i den kommende uge, så har jeg også brugt en del tid i weekenden på at sørge for, at resten af familien får gode dage herhjemme.

Der er fx. er bund i vasketøjet, der er købt ind og jeg har (som jeg gør hver uge) bestilt måltidskasser fra Retnemt.dk

Jens klarer en skole-hjemsamtale + en gang fællesspisning i den yngstes klasse i den kommende uge. 

I aftes gik vi alle fem i biografen og så den nye Disney-film 'Nøddeknækkeren og de fire kongeriger'. 
Det var hyggeligt at lave noget sammen som familie.

Vi skal være i Odense kl. 11 her til formiddag, og inden da samle Kristian (Frederikkes far) op ved toget i Vejle. 
Storesøster Marie kører os til Odense, for så kan hun have min bil, mens vi er indlagt. Hun er en stor hjælp på familielogistikken herhjemme, hvor også hundehvalpen Balder tæller med i ligningen. 

Jeg tror Frederikke skriver et indlæg her på bloggen senere i dag eller i aften, det er i hvert fald hendes plan. 

Indtil da må I have en dejlig mandag alle sammen.


Kærlig hilsen Helle

Kommentarer